Vem är jag?

Välkomna!

Jag har alltid älskat att skapa. Att få sätta sig ner och låta idéerna flöda har varit en naturlig del av mitt liv. Här får ni ta del av det jag pysslar med för tillfället. Det kan vara allt ifrån smycken och virkning till konst. Välkomna till min värld.

tisdag 15 mars 2011

Porslinsfigurer med en morbid touch

Porslinsfigurer kanske får en i vanliga fall att tänka på mormor eller gamla östermalmstanter men det här är helt klart något helt annat. Det finns nämligen en designer i England som har gjort helt underbara viktorianska porslinsfigurer med vädligt morbida motiv. Som t.ex. kvinnor med avhuggna huvuden eller med sina egna blodiga tarmar i armarna. Designern heter Jessica Harrison och finns på den här addressen ww.jessicaharrison.co.uk Hon har även gjort tryck och andra skulpturer som är väldigt intressanta.

Vill ha en figurin själv men har inte kunnat hitta en återförsäljare än. Jakten går vidare.
Är det någon som vet var man kan köpa dem så får de gärna skriva till mig.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar